1. Ανθρώπινο Δυναμικό
Κατά το ακαδημαϊκό έτος 2023-2024 το προσωπικό του Προγράμματος περιλάμβανε οκτώ (8) μέλη ΔΕΠ, δυο (2) εξωτερικούς συνεργάτες, ένα (1) μέλος ΕΤΕΠ και ένα (1) μέλος διοικητικού προσωπικού.
Η Γραμματεία του Προγράμματος είναι αρμόδια για τη υποστήριξη των μαθημάτων και των λοιπών διοικητικών δραστηριοτήτων του. Στελεχώνεται από ένα (1) διοικητικό υπάλληλο, και είναι πλήρως μηχανοργανωμένη ώστε να ελαχιστοποιείται η ανάγκη για φυσική παρουσία των φοιτητών στο χώρο της.
2. Μαθησιακές Υποδομές
Το Πρόγραμμα στεγάζεται στις κτηριακές εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου στην Πάτρα και διαθέτει τις κατάλληλες εκπαιδευτικές και υποστηρικτικές υποδομές για την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών των φοιτητών του. Παράλληλα προσπαθεί να αξιοποιεί κάθε διαθέσιμη πηγή χρηματοδότησης σε μια συνεχή προσπάθεια αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού των υποδομών του. Το Πρόγραμμα διαθέτει αίθουσες διδασκαλίας κοινές με τα Τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών και Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, με τα οποία αξιοποιεί από κοινού επίσης, εργαστηριακούς χώρους πλήρως εξοπλισμένους για την εκπαίδευση και ελεύθερη χρήση των φοιτητών του σε σχετικά μαθήματα καθώς και για την εκπόνηση διπλωματικών εργασιών.
3. Υπηρεσίες Ιδρύματος
Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές του Π.Μ.Σ,, έχουν πρόσβαση σε μια σειρά υποστηρικτικών υποδομών του Ιδρύματος οι κυριότερες εκ των οποίων είναι οι ακόλουθες:
Βιβλιοθήκη και κέντρο πληροφόρησης
Στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου λειτουργεί, ως αυτοτελής και αποκεντρωμένη υπηρεσία σε επίπεδο Διεύθυνσης, ενιαία Βιβλιοθήκη με τίτλο «Βιβλιοθήκη και Κέντρο Πληροφόρησης» (ΒΙΚΕΠ) του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (https://library.uop.gr/). Η ΒΙΚΕΠ αποτελεί κέντρο συλλογής και διάχυσης της πληροφορίας. Στην εποπτεία και δικαιοδοσία της ΒΙΚΕΠ ανήκει το σύνολο του βιβλιακού – πληροφοριακού υλικού, ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός και τα μέσα υποστήριξης του έργου των βιβλιοθηκών, που αποκτήθηκαν από το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ή δωρίσθηκαν σε αυτό. Βασική αποστολή της ΒΙΚΕΠ είναι η ανάπτυξη και διατήρηση συλλογών βιβλίων, επιστημονικών περιοδικών και οπτικοακουστικού υλικού κάθε μορφής για την κάλυψη των εκπαιδευτικών και ερευνητικών αναγκών της Ακαδημαϊκής Κοινότητας.
Σίτιση
Οι φοιτητές του μεταπτυχιακού που πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, έχουν το δικαίωμα σίτισης. Η σίτιση παρέχεται από το Εστιατόριο της Φοιτητικής Εστίας, το οποίο ευρίσκεται στην Πανεπιστημιούπολη, με την επίδειξη ειδικής ταυτότητας. Οι αιτήσεις και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω ειδικής εφαρμογής (https://sitisi.uop.gr) με τον ιδρυματικό λογαριασμό του φοιτητή.
Συνήγορος του φοιτητή
Ο Συνήγορος του Φοιτητή (https://synigoros.uop.gr/) διαμεσολαβεί αποκλειστικά και μόνο μεταξύ φοιτητών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και καθηγητών ή διοικητικών υπηρεσιών του ιδρύματος με σκοπό: (α) την τήρηση της νομιμότητας στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής ελευθερίας, (β) την αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης και τη διαφύλαξη της εύρυθμης λειτουργίας του ιδρύματος. Ο Συνήγορος του Φοιτητή δεν έχει αρμοδιότητα σε θέματα εξετάσεων και βαθμολογίας των φοιτητών. Διερευνά υποθέσεις αυτεπαγγέλτως ή ύστερα από αναφορά φοιτητή και διαμεσολαβεί στα αρμόδια όργανα του ιδρύματος για την επίλυσή τους. Μπορεί να ζητά από τις υπηρεσίες του Ιδρύματος κάθε πληροφορία, έγγραφο ή άλλο αποδεικτικό στοιχείο για την υπόθεση, να εξετάζει πρόσωπα, να ενεργεί αυτοψία και να παραγγέλλει πραγματογνωμοσύνη. Αν διαπιστώσει ότι σε συγκεκριμένη υπόθεση δεν τηρείται η νομιμότητα, ότι παρατηρούνται φαινόμενα κακοδιοίκησης ή διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία του ιδρύματος, συντάσσει πόρισμα το οποίο το γνωστοποιεί στον καθηγητή τον οποίον αφορά ή στην αρμόδια διοικητική υπηρεσία και τον φοιτητή που υπέβαλε την αναφορά και διαμεσολαβεί με πρόσφορο τρόπο για την επίλυση του προβλήματος.
Δομή συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης φοιτητών
Η Δομή Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης Φοιτητών (WeCare – https://wecare.uop.gr/) είναι μια σχετικά νέα ιδρυματική υπηρεσία που παρέχει υπηρεσίες: Συμβουλευτικής και ψυχολογικής υποστήριξης φοιτητών που προέρχονται από ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, κοινωνικής συμβουλευτικής, καταγραφής και παρακολούθησης των αιτημάτων και προβλημάτων των φοιτητών, ατομικής ή ομαδικής συμβουλευτικής στους φοιτητές που αντιμετωπίζουν περιστασιακές ανησυχίες σε προσωπικά ή αναπτυξιακά ζητήματα και σε προβλήματα προσαρμογής, υποστηρικτικές υπηρεσίες που βοηθούν τους φοιτητές να αξιοποιούν τις δυνατότητες/ δεξιότητές τους στον ακαδημαϊκό και προσωπικό τους χώρο και υποστήριξης φοιτητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Υπηρεσίες σταδιοδρομίας
Στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, προκειμένου να βοηθηθούν οι απόφοιτοι στην επαγγελματική τους εξέλιξη λειτουργεί το Γραφείο Διασύνδεσης (https://career.uop.gr/). Σκοπός του γραφείου είναι η παροχή υποστήριξης και πληροφόρησης σε φοιτητές και αποφοίτους του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου για θέματα: μεταπτυχιακών σπουδών, υποτροφιών, σχεδιασμού επαγγελματικής σταδιοδρομίας, συμβουλευτικής υποστήριξης για θέματα σύνταξης βιογραφικού σημειώματος, συνοδευτικής επιστολής και προετοιμασίας συνεντεύξεων.
Επιτροπή Ισότητας Φύλων
Η επιτροπή Ισότητας φύλων (https://isotita.uop.gr/) είναι ένα συμβουλευτικό όργανο του Ιδρύματος και των οργάνων διοίκησής του με αποστολή την προώθηση της ισότητας των φύλων και της καταπολέμησης των διακρίσεων με βάση το φύλο, την φυλετική ή εθνοτική καταγωγή, τη θρησκεία ή τις πεποιθήσεις, την κατάσταση υγείας/αναπηρίας, την ηλικία ή τον γενετήσιο προσανατολισμό σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας και σε όλες τις διαδικασίες και δραστηριότητες της ακαδημαϊκής ζωής.
4. Ψηφιακές Υπηρεσίες προς τους Φοιτητές
Ηλεκτρονική γραμματεία
Η ηλεκτρονική γραμματεία (https://unistudent.uop.gr) είναι μια ψηφιακή υπηρεσία που προσφέρεται στους φοιτητές, ώστε να μπορούν να διεκπεραιώσουν πολλές από τις συνδιαλλαγές τους με τη Γραμματεία, χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία. Ενδεικτικά, κάποιες από τις υπηρεσίες που προσφέρονται είναι η ηλεκτρονική δήλωση μαθημάτων, η αναζήτηση της βαθμολογίας τους, και άλλες.
Πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης
Προσφέρεται η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης e-Class (https://eclass.uop.gr/), από την οποία οι φοιτητές μπορούν να έχουν ενημέρωση για τα μαθήματά τους. Εκεί μπορούν να βρίσκουν ηλεκτρονικό υλικό, παρουσιάσεις, ασκήσεις, παραδείγματα καθώς και να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις για τα μαθήματά τους.
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Όλοι οι φοιτητές, με την εγγραφή τους στο Τμήμα, αποκτούν ηλεκτρονική διεύθυνση και πρόσβαση στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του Ιδρύματος, το οποίο μπορούν να διαχειρίζονται μέσω διαδικτύου.
Υπηρεσίες διαχείρισης ιδρυματικού λογαριασμού
1. Ιστοσελίδα με οδηγίες για την ενεργοποίηση του ιδρυματικού λογαριασμού καθώς και τεχνική υποστήριξη για οποιοδήποτε πρόβλημα στη λειτουργία του (https://studentaccount.uop.gr/).
2. Ιστοσελίδα για την ενεργοποίηση του ιδρυματικού λογαριασμού, κατόπιν ενημέρωσης από τη Γραμματεία του Τμήματος (https://uregister.uop.gr/) .
3. Ιστοσελίδα διαχείρισης του κωδικού του ιδρυματικού λογαριασμού (https://mypassword.uop.gr).
Ιδρυματικές υπηρεσίες εξωτερικών παρόχων
1. Υπηρεσίες G-Suite (Google)
2. Υπηρεσίες Office 365 (Microsoft)
3. Άδεια χρήσης λογισμικού Matlab & Simulink (Mathworks)
4. Άδεια χρήσης λογισμικού SPSS (IBM)
Ακαδημαϊκή ταυτότητα
Όλοι οι φοιτητές, με ηλεκτρονική αίτησή τους, λαμβάνουν ψηφιακή ταυτότητα (Academic ID) με ισχυρά χαρακτηριστικά μηχανικής αντοχής και ασφάλειας έναντι πλαστογραφίας. Στην ψηφιακή ταυτότητα μπορούν να αποθηκευτούν επιπλέον υπηρεσίες, επιπλέον του Φοιτητικού Εισιτηρίου (Πάσο).
Περιαγωγή ασύρματης πρόσβασης
Παρέχεται σύνδεση στο ασύρματο δίκτυο Eduroam σε όλους τους φοιτητές και το προσωπικό με χρήση του ιδρυματικού τους λογαριασμού. Η υπηρεσία παρέχεται και σε μέλη άλλων εκπαιδευτικών οργανισμών που συμμετέχουν στην Ομοσπονδία Eduroam και επισκέπτονται τους χώρους του Ιδρύματος.
Για επιπλέον πληροφορίες σχετικά με τις ψηφιακές υπηρεσίες, ο φοιτητής μπορεί να επισκεφθεί την ιστοσελίδα της Μονάδας Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου (https://di.uop.gr/).